Historien om en telefonstolpe i Høllen

Publisert

April i år, fikk besøk av en usedvanlig hyggelig selger fra Telenor. Tilbud om fiber-tilkobling var hans ærend. Veldig greit. Avtale inngått, alt fryd og glede trodde vi. Innstallasjon ble avtalt til den 24. juli 2019 klokken 08.00. 
Hjem fra hytta til avtalt tid. Hyggelig mann fra firmaet som skulle foreta installasjonen kom på avtalt tid. Men, det var et stort men, den aktuelle stolpen var for dårlig, i følge installatøren. Ny var nødvendig. 
Leserinnlegget fortsetter under annonsen.
Dette skulle han meddele Telenor. Siden har ingenting skjedd, da bortsett fra alle mine telefonsamtaler med hyggelige ansatte i Telenor. Joda dette skulle de ta seg av. Hittil uten positivt resultat. Hvor mange ganger undertegnede har kontaktet Telenor har jeg ikke oversikt over. 
Men så, i denne uka fikk jeg skikkelig napp! En svært hyggelig ansatt i Telenors fiber-avdeling, tok seg saken på en skikkelig måte. Han gjennomgikk hele den lille saken, dog en viktig for meg, som er uten dekning på grunn av avtalen med Telenor fra april.
Avklaringen var for meg UTROLIG! Bestillingen om ny telefonstolpe, ved vår bolig i Høllen, var sendt til INDIA av alle steder. Der nede hadde de åpenbart ikke forstått den engelsktekstede bestillingen. Med andre ord, ikke bestilt ny telefonstolpe.
Så vanskelig er det å få en ny telefonstolpe i Høllen. Veldig komplisert ikke sant.
Hva vil skje dersom vi får urolige tider i vår del av verden, eller det som verre kan være.

Helge Andresen, Høllen.
N247s er ikke hundre prosent sikker på om dette er den aktuelle stolpen, men det henger i alle fall en ledning ned fra den som stopper utenfor huset til Andresen uten å være koblet. (Foto: Nicolai Prebensen)
Powered by Labrador CMS