Kreativ løsning ble suksess

Publisert

- Det ble ganske stille i butikken etter at det ble innført mange ulike restriksjoner, men ikke så stille at vi tenkte å stenge. Det er jo en veldig spesiell situasjon for alle nå, men vi vil jo likevel gjerne ha omsetning på varene i butikken, sier innehaver av Gave og Interiørhuset på Tangvall, Linn Hege Holskog til N247 lørdag. 
Da har hun sammen med butikkansatt Hege Hansen allerede i flere timer pakket og klargjort «forundringspakker» som skal kjøres hjem til folk senere på dagen. På disken står posene i rad og rekke, og Holskog forteller at de allerede har kjørt ut varer en gang tidligere lørdag. Innenfor tidligere Søgne kommune leveres varer fraktfritt, for lengre kjøreturer legges et lite gebyr til beløpet som kundene gjør opp med Vipps. 

Artikkelen forsetter under annonsen.
- Vi begynte på torsdag. Jeg tenkte at nå må vi være kreative. Mange folk er hjemme av ulike grunner, og mange har ikke anledning til å treffe venner, delta i bursdager eller andre feiringer. Vi startet derfor torsdag å ta imot bestillinger på forundringsgaver. For et avtalt beløp setter vi sammen en pakke som skal leveres til kunden eller som en gave til en annen mottaker. Allerede torsdag kveld var jeg rundt i hele gamle Søgne kommune og leverte pakker, i tillegg til turer til Vågsbygd og helt til Odderhei, forteller den kreative butikkeieren. 
- Skreddersyr pakker
Hun understreker at det ikke er gamle lagervarer butikken kvitter seg med på denne måten, men kun nye aktuelle varer. Gir bestilleren i tillegg et hint om hvem mottakeren er og hva han eller hun foretrekker, settes pakkene sammen med disse forutsetningene. 
- Får vi beskjed om at pakken skal leveres til en 45-åring som liker lakris, så finner vi ting som passer, sier Holskog som sammen med Hansen gjør klar dagen leveringer (bildet). 
Hun legger til at det ikke bare er lokale kunder som tar kontakt. Butikken får også bestillinger langveisfra av folk som har familie eller kjente her i distriktet og som under de rådende omstendigheter ikke kan komme på besøk. 
- Mange fine tilbakemeldinger
- Ja, vi har fått flere tilbakemeldinger fra mottakere som setter stor pris på at de kan få en oppmerksomhet på denne måten fra mennesker de nå ikke får mulighet til å treffe, sier Holskog, som etter bare to dager med forundringspakker allerede nå kan konstatere et pent resultat i omsetningen. 
Sist oppdatert 29.03.2020 klokken 11:58 av Nicolai Prebensen
Ikke mange kunder er å se på Tangvall lørdag, men inne i butikken, Gave og Interiørhuset, pakkes pose etter pose og klargjøres for utkjøring. (Foto: Jon Aamodt)
Powered by Labrador CMS