395 Telenor abonnenter var uten Internett: - Feilen rettet

Publisert

Rundt klokken 11.15 mistet Telenors kunder i Søgne Internett-forbindelsen. Da N247 kontaktet Telenor var ikke selskapet klar over problemet. 


Telenors kundeservice sier til N247 klokken 11.50 at årsaken til bruddet sannsynligvis skyldes ett brudd i en fiberkabel. Kundeservise har per nå ingen oversikt over hvor mange abonnenter som er rammet av bruddet. 
Klokken 13.23 sier Telenors pressevakt at det er registrert en teknisk feil i Søgne som har forårsaket at 395 av 2122 bredbåndskunder er uten nettilgang.

Søker etter feilen
- Vårt mannskap er på vei og vil iverksette feilsøking umiddelbart. Foreløpig er det mistanke om et fiberbrudd, men dette må bekreftes  på senere tidspunkt, sier pressevakt i Telenor Norge, David Fidjeland til N247.


Han kan foreløpig ikke bekrefte hvor lang tid det vil ta å rette feilen.

- Det viktigste nå er å kartlegge årsaken og omfanget av problemet. Vi må derfor ta forbehold om at det kan ta tid alt etter hva skaden er, sier Fidjeland.

Han legger til at så snart han får en oppdatering på situasjonen vil han komme tilbake med mer informasjon.
Klokken 14.00 fikk Linnegrøvan tilbake Internett-linjene.
Feilen funnet
Klokken 14.30 bekrefter pressevakten at Telenors entreprenør er på stedet og har funnet feilen.

- Vi kan bekrefte at feilen har oppstått grunnet et fiberbrudd. Vi setter nå i gang med skjøting og kan betrygge våre kunder med at vi vil drive kontinuerlig feilretting inntil situasjonen er løst, sier David Fidjeland, pressevakt i Telenor.

Nettet tilbake 
Like etter klokken 18.00 bekrefter Telenors pressekontakt at feilen er reparert og alle kunder skal nå ha fått tilbake forbindelsen. 
Sist oppdatert 06.08.2019 klokken 18:26 av Jon Aamodt
Powered by Labrador CMS