I dag ble Rådhuset vårt

Publisert

SE FLERE BILDER FRA RÅDHUSET I SLUTTEN AV ARTIKKELEN


Vikarierende prosjektleder, Ingvald Grønningsæter fra Kristiansand kommune sa til N247.no like før sluttbefaringen startet at når gjennomgangen av Rådhuset er ferdig, skrives en protokoll med eventuelle anmerkninger. Når den er underskrevet er bygget overdratt kommunen. - Fra da er er det kommunen som har ansvaret for bygget, sa han.


Når det gjelder prosessen rundt forsinkelsen av bygget, kan prosjektledervikaren pr. i dag ikke si noe om den videre saksgang. Det var den 19. november i 2012 at kommunen nektet å overta bygget grunnet problemer med skjeve gulv. Siden den gang har Veidekke AS slipt ned gulvene og lagt nytt gulv.


Har det vært en tung prosess? - Nei, jeg kom jo inn i denne byggesaken som vikar for kommunen i slutten av november og de problemene vi hadde med gulvet er nå rettet opp og det ser jo veldig bra ut nå, sa Grønningsæter. - Prosjektlederarbeidet før den tid er det jo kommunens Ole Hallandvik som har hatt.


Til stede på overtakelseforretningen var distriktssjef i Veidekke AS Petter Klev, byggeleder Halvor Vassbø fra Rambøll, anleggsleder Morten Skagestad, prosjektledervikar Ingvald Grønningsæter fra Kristiansand kommune og Ole Hallandvik samt Kenneth Harbak fra Eiendomsenheten i kommunen.


Drifts- og vedlikeholdsleder Kenneth Harbakk sier at til uken begynner innflyttingen, og hans egen enhet samt IKT avdelingen er de første som tar i bruk det nye Rådhuset. Førstkommende helg kommer flere eksterne selskap for å montere møbler, samt starte innredningen til biblioteket. - Jeg og resten av administrasjonen, gleder oss veldig til å ta i bruk det nye bygget. Det har vært mye arbeid, først ut av de gamle, inn i midlertidige lokaler, for så å flytte inn i nye lokaler igjen. Men vi har hele tiden vært i forkant av prosessen så nå gleder jeg meg bare, sier Harbak som har ansvaret for flytteprosessen. - Jeg mener vi har full kontroll på flyttingen, men det blir lange dager fremover, sier han.



IT avdelingen med Kenneth Fedog i spissen har også forberedt innflyttingen ned til minste detalj. - Alt er på plass, IT messig er vi i toppklasse, og ikke minst er alle møterom, inklusive kommunestyresalen, utstyrt med det utstyret vi trenger for å drive effektivt. Det er slutt på tidene med fjernkontroller og andre løse gjenstander som før måtte til for å få koblet opp en projektor. Nå holder det å trykke på en knapp eller to, og alt er oppe og står. Vi har testet og testet og alt virker. Jeg er så sikker på at dette går bra, at jeg selv reiser på kurs når innflyttingen starter, sier IT ansvarlig Fedog.

- Vi gleder oss vilt, fortsetter han. I det gamle Rådhuset var systemene ikke i stand til å møte dagens krav til IT trafikk. Oppstod en feil var det veldig vanskelig å finne hvor problemet lå, men de tidene er det heldigvis slutt på nå, smiler en fornøyd IT sjef som sammen med IT konsulent Håvard Severinsen og IT systemansvarlig i pleie- og omsorg Randi Jortveit har tilbragt byggeperioden på toppen av helsehuset.
FLERE BILDER FRA RÅDHUSET I SLUTTEN AV ARTIKKELEN

Her er innflyttingsplanen:

Uke 16: 19. april skal rådhuset overleveres til Søgne kommune. Helgen og dagene etter overleveringen vil være reservert til montering av nytt møblement, både på kontorer og i biblioteket.

Uke 17: Mandag starter flytting av reoler/hyller til lagerlokale i kjeller slik at biblioteket kan begynne mottak av bøker for lager/magasin.

Uke 17: Tirsdag 23. etableres eiendomsenheten og deler av IT-avdelingen , slik at de kan serve/være tilgjengelig under hele flyttingen.

Uke 17: Flytting av servicekontoret planlegges fra onsdag 24. april.

Uke 17: Fortsettelse av flytting fra servicekontoret (gjelder nå også arkivet) Dersom tid og tilgjengelighet starter flytting av bibliotekkasser fra Langenes, alternativ blir dette i helgen 26.-28.april.

Uke 17: Fra fredag 26. flytter Arealenheten inn i rådhuset slik at Rådhusveien 47 blir frigitt.

Uke 17: Rådmannen og rådmannens stab flyttes i helga 27. og 28. april. (gjelder kontorene i det gamle treningssenteret i 3. et. helsehuset.) Dersom det er tid blir flyttekasser tilhørende biblioteket flyttet fra Langenes til Rådhuset, slik at biblioteket kan starte med etablering på mandag, alternativ blir det også flytting på mandag.

Uke 18: Mandag 29. Disponibel dag/oppfølging av flytting. (Ingeniørvesenet kan flytte denne dagen med eget personell.)

Uke 18: Tirsdag 30. flyttes administrasjonsavdelingen fra Helsehuset(barnehageenheten kun dersom kapasitet).

Uke 18: Torsdag 2.mai flyttes kommunekassa fra omsorgsenteret samt evt. barnehageenheten.

Uke 18: Fredag 3. mai flyttes resterende utstyr fra Langenes.
Sist oppdatert 18.04.2013 klokken 21.45 av Nicolai Prebensen
IT avdelingen: Håvard Severinsen og Kenneth Fedog gleder seg over det nye Rådhuset. (Foto: Nicolai Prebensen)
IT ansvarlig Kenneth Fedog er glad for at han og avdelingen snart kan ta i bruk nye lokaler. (Foto: Nicolai Prebensen)
Powered by Labrador CMS