- Leverer ut 6.000 tulipaner i Søgne

Publisert

Lions Tulipanaksjon er en årlig og landsomfattende innsamlingsaksjon til inntekt for forebyggende arbeid blant barn og unge. Motto for aksjonen er «Det er bedre å bygge barn enn å reparere voksne».
- I år kjører vi ut rundt 6.000 tulipaner fra Lions Søgne. Lokalt sitter vi igjen med fire kroner per tulipan, og årets aksjon vil med det gi 24.000 kroner til lokalt rusforebyggende arbeid, sier Jan Fredrik Knutsen til N247. 
Forebyggende
- En av Lions hjertesaker er forebyggende arbeid blant barn og unge. De unge vet mye om narkotika, men ikke nok om å ta de riktige valgene. Et godt skole- og læringsmiljø er viktig for å styrke barns sosiale kompetanse. Lions har derfor utviklet et undervisningsprogram som heter «Mitt Valg». Tusenvis av barn og unge får hver dag trening i å ta ansvar, kommunisere, få økt selvtillit, ta beslutninger og sette seg mål. Gjennom Lions Tulipanaksjon kan vi finansiere dette arbeidet, skriver Lions om Tulipanaksjonen. 
I Søgne har Jan Fredrik Knutsen i mange år vært involvert i den årlig Tulipanaksjonen og treffer mange av de samme kundene år etter år. 
- Vi blir svært godt mottatt rundt forbi, og mange venter nærmest på at vi skal komme, sier Knutsen og forteller om en lokal frisør som år etter år har økt antall bestillinger og benytter bukettene som en ekstra service overfor egne kunder. 
- Lokale tulipaner
- Når tulipanene er betalt, går alt overskytende til tiltak rettet mot ungdom. I fjor ble resultatet lokalt i Søgne cirka 20.000 kroner, og i år blir det nok enda noe mer, sier Knutsen.
Han legger til at Lions de siste årene har handlet inn tulipanene lokalt. 
- Kåre Larsens gartneri i Søgne er en av landets største tulipanprodusenter. Når vi får tulipaner herfra, vet vi at vi får beste kvalitet, og det gjør det enda hyggeligere å levere ut blomstene til alle som har bestilt fra oss, avslutter representanten fra Lions Søgne. 
Tett på 6.000 tulipaner skal leveres til lokale bedrifter som har bestilt blomster fra Lions Søgne i Tulipanaksjonen 2019. (Foto: Jon Aamodt)
Powered by Labrador CMS